بارداری یکی از زیباترین مراحل زندگی هر زنی است. مثبت، شادی و امید زیادی به ارمغان می آورد. زنان باردار به دلیل تغییرات هورمونی که بر وضعیت روحی آنها تأثیر می گذارد، بیشتر در معرض خطر احساسات منفی و حتی افسردگی هستند. نگرانی بیش از حد و احساسات منفی ممکن است عوارض جسمی، روحی و عاطفی را بر سلامت زن باردار و کودکش وارد کند. با این حال، با مثبت بودن، فرد میتواند بر تغییراتی که در زندگیشان اتفاق میافتد تمرکز کند و با تمام استرسهایی که در این مرحله به وجود میآید، بهتر کنار بیاید.

هر آنچه که برای اولین بار و یا به عنوان یک والدین باتجربه انتظار دارید ،که  هنگام شروع یک سفر به طول یک عمر به آن نیاز پیدا خواهید کرد را ما در اینجا  فراهم کردیم .

به وبلاگ هیاهو  خوش آمدید ! برای ترن هوایی که فرزندپروری است، ما در هر مرحله با شما هستیم

ضروری است که در هر سه سه ماهه خود را مثبت و شاد نگه دارید. این به طور مستقیم بر رشد کودک تأثیر می گذارد. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که هر چه یک زن در دوران بارداری شادتر باشد، شانس مواجهه نوزاد با چالش های سلامت روحی و جسمی کمتر است. زمانی است که اضطراب های مختلفی را نیز تجربه می کنید. از این رو، باید اطمینان حاصل کنید که تمام تلاش ها برای هدایت تنها انرژی مثبت در این مدت انجام می شود.

راه های ساده برای شاد نگه داشتن خود در دوران بارداری

در زیر چند راه برای مثبت اندیشی در دوران بارداری آورده شده است:

1. هر روز را همانطور که می آید بگیرید

شما باید همیشه در لحظه زندگی کنید و روی کودک تمرکز کنید. این به مقابله با وضعیت موجود کمک می کند تا مشکلات غیر موجود. تمرکز بر شادی در این دوران به شما کمک میکند تا تمام مبارزاتی را که در این مرحله پیش میآیند انجام دهید.

2. سبک زندگی سالم

با پیشرفت دوران بارداری، به دلیل تغییرات فیزیکی و هورمونی که روی می دهد، دچار بی حالی و خستگی می شوید. هنگامی که وارد این مرحله شدید، مهم است که شروع به حفظ یک سبک زندگی سالم کنید. این می تواند به صورت ورزش کردن، درست غذا خوردن و هوشیاری ذهنی باشد. همه اینها باید در سبک زندگی شما گنجانده شود زیرا بر رشد کودک تأثیر مثبت می گذارد. یک رژیم غذایی سالم و سالم انرژی (فیزیکی و عاطفی) مورد نیاز شما را در این زمان حیاتی فراهم می کند.

3. مدیتیشن و یوگا را تمرین کنید تا از منفی گرایی دوری کنید

ممکن است بخواهید به جلسات یوگا و مدیتیشن بپیوندید. تأثیر این تمرینها باعث میشود که شما احساس شادابی، قویتر و شادتر شدن کنید. تمرینات تنفسی توشه های درونی را تخلیه می کند و به دور نگه داشتن ذهن از افکار، کلمات و اعمال منفی کمک می کند.

4. یک مجله بنویسید

این مرحله جالبی از زندگی هر زنی است. از این رو، نوشتن احساسات و عواطف خود هیجان انگیز خواهد بود. فرد می تواند یک دفترچه یادداشت یا دفتر خاطرات داشته باشد که در آن بتواند افکار خود را یادداشت کند. بسیاری از زنان برای شرح وقایع سفر خود وبلاگ می نویسند یا وبلاگ می نویسند و خروجی برای بیان احساسات خود دارند.

5. در آماده سازی برای ورود نوزاد خود شرکت کنید

فعالیتهایی که در این مرحله انجام میشوند باید لذت ببرند تا در انتظار آمدن نوزاد هیجان انگیز باشند.

6. خود را نوازش کنید

این زمان برای اینکه خود را نازک کنید عالی است. شما باید از اسپا و ماساژ لذت ببرید، پدیکور و سایر ماساژهای بدن و غیره انجام دهید. در دوران بارداری لذت فوق العاده ای برای شما به ارمغان می آورد. با این حال، مطمئن شوید که هر روش درمانی که انجام می دهید در دوران بارداری بی خطر است

7. از حس های بلند خود لذت ببرید

در دوران بارداری، حواس شما بیشتر تقویت می شود و فرصتی را برای شما فراهم می کند تا زندگی را در نوری کاملاً جدید تجربه کنید و از پارک محلی بازدید کنید. به عطر گلها، غوغای پرندگان در دوردست یا سنجابی که برای رسیدن به درخت میچرخد، توجه کنید. حواس تقویت شده ای که به دست آورده اید به شما کمک می کند تا مثبت اندیشی کنید.

8. کار را تفویض کنید

ضروری است که هر جا که لازم است کمک بخواهید و شروع به واگذاری کار به اعضای خانواده خود کنید تا بیشتر بر سلامت خود و تولد نوزاد تمرکز کنید.

9. بخوانید و خودآگاه باشید

خواندن در مورد بارداری، مراحل مختلف و تغییراتی که در زندگی شما ایجاد می کند، تحمل بارداری را برای شما آسان تر می کند زیرا می دانید چه انتظاری دارید.

10. برای فرزندپروری آماده شوید

این زمان را برای آموزش در مورد فرزندپروری اختصاص دهید. مادر شدن یک تجربه ارزشمند است، اما فقط برای کسانی که آمادگی ذهنی دارند و از چالش ها آگاه هستند. تحقیق کنید، کتاب بخوانید و با کارشناسان و دیگر مادران وقت بگذرانید. با دانستن اینکه برای آینده آمادگی بیشتری دارید، احساس رضایت و خوشحالی فزاینده ای خواهید داشت. بهترین بخش در مورد خواندن مطالب در مورد فرزندپروری این است که ذهن شما را به سمت تصور اینکه فرزند متولد نشده شما چگونه است منحرف می کند.

11. زمانی را برای ارتباط با کودک خود اختصاص دهید

همانطور که کودک در درون شما رشد می کند، پیوندی بین شما و کودک ایجاد می شود. شما می توانید یک مراسم روزانه از آواز خواندن برای نوزاد، صحبت با نوزاد، نفس کشیدن و ارتباط با نوزاد انجام دهید.

12. با جریان پیش بروید

شاید فکر می کردید کجا و چگونه می خواهید برای زایمان اقدام کنید. با این حال، ممکن است آنطور که دقیقاً برنامه ریزی کرده بودید، پیش نرود. رویکرد شما باید انعطاف پذیر باشد، خود را برای انواع احتمالات آماده کنید و ذهنی باز داشته باشید.

13. خرید برای نوزاد

خرید برای نوزاد و راه اندازی مهد کودک می تواند سرگرم کننده باشد، اما نباید شما را تحت تاثیر قرار دهد. همیشه به خاطر داشته باشید که کودک فقط به مواد اولیه مانند غذا، سرپناه، لباس و پوشک نیاز دارد. بسیاری از مردم ترجیح نمی دهند از قبل برای نوزاد خرید کنند، اما اگر بخواهید همیشه می توانید برای آمدن نوزاد خود آماده شوید.

14. زندگی خود را ارزیابی کنید

با تغییر زمان، اولویت های شما در زندگی نیز تغییر می کند. مهم است که در جستجوی روح غرق شوید و زندگی خود را ارزیابی کنید تا بهتر با تغییراتی که در حال حاضر با آن روبرو هستید و در آینده با آن مواجه خواهید شد سازگار شوید.

15. ارتباط مجدد با والدین خود

این بهترین زمان برای بهبود ارتباط با والدینتان است. به اشتراک گذاشتن درک آنها از نحوه تربیت فرزندانشان مطمئناً مفید خواهد بود.

16. زندگی جنسی خود را بازسازی کنید

بارداری علاوه بر اینکه مرحله مهمی از رابطه شماست، زمانی برای لذت بردن از بدنتان نیز هست. هورمون های شما تغییر می کند و حواس شما افزایش می یابد. بنابراین، زمان بسیار خوبی برای خلاقیت و لذت بردن از زندگی جنسی برای تأثیر مثبت بر سلامت روان شما است.

17. دوستان جدیدی پیدا کنید

می توانید با بیمارستان یا مرکز اجتماعی خود تماس بگیرید تا با زنان باردار دیگر تعامل داشته باشید تا تجربیات خود را با آنها به اشتراک بگذارید و دوستان جدیدی پیدا کنید که در همان مرحله از زندگی هستند یا آنها را پشت سر گذاشته اند تا احساس تعلق داشته باشند.

18. محتاط باشید

برای امور مالی خود از قبل برنامه ریزی کنید. هنگامی که نوزاد به دنیا می آید، هزینه ها تغییر میکند و ممکن است نگرانی شما با نزدیکتر شدن موعد زایمان افزایش یابد و در نتیجه احساس منفیگرایی ایجاد کنید.

19. سلامت خود را مدیریت کنید

این زمانی است که باید تلاش کنید و به دنبال افزایش وزن سیستماتیک باشید تا از افزایش منفی نسبت به بدن خود جلوگیری کنید. اگر اضافه وزن دارید یا از قبل یک بیماری پزشکی مانند تیروئید یا دیابت دارید، باید فوراً با پزشک خود مشورت کنید و این موارد را برطرف کنید. این تضمین می کند که کودک نیز سالم به دنیا می آید.

20. ماساژ قبل از تولد

اگر ماساژ قبل از تولد به روش صحیح انجام شود می تواند به شما کمک کند تا آرام شوید، کمردرد، تورم ها و گردش خون را بهبود بخشد. برای همین کار حتما به یک ماساژور خبره مراجعه کنید

از زمانی که متوجه می شوید باردار هستید، زندگی شما چندین برابر می شود. برخی از جنبه های زندگی پس از پایان بارداری به حالت عادی باز می گردند، اما این درست است که زندگی قبلی شما هرگز به طور کامل باز نمی گردد. مهمترین چیز این است که این را درک کنید و به جلو بروید و منتظر فصل جدیدی از زندگی خود باشید.

توجه : اطلاعات موجود در وبلاگ هیاهو  یک ماهیت کلی است و فقط برای اهداف آموزشی در دسترس است و نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های یک متخصص پزشکی یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تلقی شود. اگر در مورد سلامتی خود یا کودک خود نگرانی دارید، لطفاً با پزشک خود مشورت کنید.

منابع : تمام مطالب ارائه شده توسط وبلاگ هیاهو ، بر پایه جدیدترین تحقیقات علمی و به روز محققان و مراجع ذی صلاح علمی و تحقیقاتی اروپا و امریکا در زمینه مهمترین مسائل و سوالات والدین در زمینه فرزند پروری تهیه شده است.

انتشار مطلب فقط با ذکر منبع و لینک مستقیم  سایت هیاهو  بلااشکال است.